fredag 3. september 2010

Kristiansund - Fosnavågen - Sætervik


Polarlys på vei sørover i Trondheimsleia


Fosnavågen


Ikke mye seilvind utenfor Lysøysund


God plass i Sætervik


Solnedgang over moloen

2. – 3. september 2010
Avgang fra Kristiansund på torsdag i solskinn. Nordøst bris (motvind) 3 – 6 m/s mesteparten av dagen. Trondheimsleia er lang. Ankomst Fosnavågen kl. 19.30. Utseilt distanse 54 n.m.
Havnebeskrivelsen jeg hadde for Fosnavågen, stemte ikke. Den lange gjestebrygga i havneguiden, var delt opp i båser for faste plasser. To gjesteplasser på enden av brygga. Dybdemåleren viste 2.1 m på lavvann. Fint klubbhus.
Leia fra Fosnavågen til Sætervik ved Buholmråsa er mer variert enn Trondheimsleia. I Trondheimsleia kunne jeg lese ferdig en bok jeg holdt på med. I dag ble det lite tid til lesning. Lykter, staker og varder, garn og båter krevde det meste av oppmerksomheten.
Var innom Bessaker og fylte diesel og handlet. Ble litt dieselsøl som jeg måtte vaske bort. På butikken la jeg en sekspakning med ølbokser i handlevogna. Plutselig begynte en av boksene å frese og sprutet øl over meg. Fikk en real dusj. Når man lukter en blanding av diesel og øl, er det en fordel å være alene i båten!
Kom inn tilSætervik klokka halv åtte om kvelden etter 57 nautiske mil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar