søndag 30. mai 2010

Oppsett 2010



18. – 20. mai 2010
Årets oppsett skjedde på Nesna. Nesna båtforening har to slippvogner. Den ene er spesialdesignet for seilbåter. Jeg gruer alltid før båten skal settes på land. I dette tilfelle var det unødvendig. Med god hjelp fra Bjørn og Steinar gikk prosessen smertefritt. Under oppsettet hadde jeg fri tilgang til klubbhuset med alle fasiliteter. Prisen på ett tusen kroner for oppsett, to døgn på land og utsetting, er mer enn rimelig for ikke-medlemmer. I tillegg får man kaffe og et usedvanlig trivelig miljø!
Undervannsskroget var bemerkelsesverdig rent. Jeg så derfor ingen grunn til å skifte fra Seajet bunnstoff. Stoffing og polering foregikk i sol og 15 varmegrader. Bjørn påstod at været inngikk i prisen!
Propellanode var borte, men akslingsanode var bare halvtæret. I fjor var begge forsvunnet. Denne vinteren har jeg hengt ut en frianode med forbindelse til motor. Den ser ut til å ha hjulpet. Jeg har også installert galvanisk skille på jordledningen til landstrømanlegget for å motvirke krypstrøm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar